خودرو جو
فروش کتاب آموزش کامل cng فروش کتاب آموزش کامل cng
?مطالب عمومی?

فرق پژو پارس TU5 با پژو پارس سال

پارس
پارس

فرق پژو پارس TU5 با پژو پارس سال

ویژگی بسیاری از خودروهای ایرانی همین دو اسمی بودن آنهاست. گاهی خودرویی با یک نام تولید می‌شود و بعد با نام دیگری در زبان‌ها جا می‌افتد. انواع و اقسام پراید، تیبا (مینیاتور) و پژو پارس (پرشیا) دارای همین ویژگی هستند. خودرویی که امروز به نام پرشیا شناخته می‌شود تا به حال سه نوع اسم عوض کرده است. x9، سفیر، پارس و سپس پرشیا. مبنای اصلی طراحی این خودرو پژو 405 بوده و زمانی که وارد بازار شد ایران‌خودرو آن را لوکس‌ترین خودرو داخلی نامید. بیراه هم نبود؛ در دهه هشتاد متقاضیان خرید پژوپارس عمدتاً از طبقه‌های اقتصادی بالا بودند. در مطلب زیر توضیح داده می‌شود که چگونه پرشیا از مدل‌های ساده‌ به مدل ال ایکس و مدل سال امروز رسید.

تفاوت پژو پارس TU5 با پژو پارس سال

واع و اقسام پراید، تیبا (مینیاتور) و پژو پارس (پرشیا) دارای همین ویژگی هستند. خودرویی که امروز به نام پرشیا شناخته می‌شود تا به حال سه نوع اسم عوض کرده است. x۹، سفیر، پارس و سپس پرشیا.

از نظر شتاب و قدرت پرشیا و پژو 405 تفاوتی با هم نداشتند. پرشیا ابتدا با موتور 1.8 لیتری و با هشت سوپاپ تولید شد. موتور پرشیا همان مدل موتور زانتیا در سایپا بود. سه سال بعد، در سال 82 مدل 16 سوپاپ به بازار رسید. پژو پارس 16 سوپاپی این بود به طور چشم‌گیری به خودرو مورد علاقه مقامات و مسئولان تبدیل شد. البته حجم موتور بی‌تغییر باقی ماند. یکی از راه‌های تشخیص این دو مدل چراغ عقب آن است؛ چراکه مدل 16 سوپاپی به‌صورت فابریک با چراغ‌های دودی به بازار آمد تا در بازار کمکی به تفکیک این مدل از مدل های دیگر پرشیا باشد.

پرشیا
پرشیا

مبنای اصلی طراحی این خودرو پژو ۴۰۵ بود و زمانی که وارد بازار شد ایران‌خودرو آن را لوکس‌ترین خودرو داخلی نامید. بیراه هم نبود؛ زیرا در دهه هشتاد متقاضیان خرید پژو پارس عمدتاً از طبقه‌های اقتصادی بالا بودند.

با داغ شدن بازار خرید خودرو اتوماتیک، پژو پارس نیز تلاشی برای ارتقای دنده‌های دستی خود داشت. از این زمان دیگر چراغ‌های عقب از حالت دودی خارج شدند. همچنین ایران‌خودرو آینه‌های بغل را برقی کرد. مدل بعدی XUM ELX پژو پارس نیز ۱۶ سوپاپه و یورو دو بود که شتاب آن در مقایسه با مدل اتوماتیک از ۱۴ ثانیه به ۱۱ ثانیه رسید.

بعد از همه مدل‌های بالا، نوبت به تولید پرشیا LX رسید. سیستم اتولاک، هشدار باز یا بسته بودن در و اخطار سرقت برخی از تکنولوژی‌های به کار رفته در مدل آپشنال LX بودند. این خودرو ۱۶ سوپاپه و نسبت به قبلی‌ها شتاب بیشتری داشت. بعد از این مدل‌ها نوبت به تولید پژو پارس TU۵رسید.

پارس,سفیر
پارس,سفیر

با داغ شدن بازار خرید خودرو اتوماتیک، پژو پارس نیز تلاشی برای ارتقای دنده‌های دستی خود داشت. از این زمان دیگر چراغ‌های عقب از حالت دودی خارج شدند. همچنین ایران‌خودرو آینه‌های بغل را برقی کرد. مدل بعدی XUM ELX پژو پارس نیز 16 سوپاپه و یورو دو بود که شتاب آن در مقایسه با مدل اتوماتیک از 14 ثانیه به 11 ثانیه رسید.

بعد از همه مدل‌های بالا نوبت به تولید پرشیا LX رسید. سیستم اتولاک، هشدار باز یا بسته بودن در و اخطار سرقت برخی از تکنولوژی‌های به کار رفته در مدل آپشنال LX بودند. این خودرو 16 سوپاپه و نسبت به قبلی ها شتاب بیشتری داشت.

پژو پارس
پژو پارس

به دلیل تنوع در تولید مدل‌های مختلف این خودرو افراد زیادی هنگام خرید پژو پارس تردید دارند. به همین دلیل در ادامه این گزارش در قالب دو جدول تفاوت‌های فنی و تجهیزات پژو پارس سال و پژو LX TU۵ آورده شده است.در حال حاضر پژو پارس با دو موتور (XU7) و (TU5) در دو مدل پارس سال و پارس ال ایکس در ایران‌خودرو تولید می‌شود. این دو به ترتیب 43 و 42 میلیون و 800 در نمایندگی قیمت دارند. برای انتخاب بین این دو باید گفت که پرشیا سال شتاب بیشتری دارد. البته موتور مدل ال ایکس 16 سوپاپه است که دو برابر بیشتر از پرشیا سال بوده. پرشیا ال ایکس سوخت کمتری مصرف می‌‌کند و برای زندگی امروز مناسب‌تر است. این خودرو در هر 100 کیلومتر 7.5 لیتر می‌سوزاند که حدود دو لیتر کمتر از پرشیا ال ایکس است. مزیت مهم خرید پژو پارس آپشن های بیشتری است که در این خودرو به کار رفته. در مدل ال ایکس صندلی را به صورت برقی تنظیم می‌شود. ترمز عقب ال ایکس از نوع صفحه‌ای و آینه‌های آن برخلاف مدل‌های قدیمی برقی و تاشو است. همچنین ال ایکس رینگ مدرن‌تر آلومینیومی دارد که آن را زیباتر از پرشیا سال می‌کند.

تفاوت پژو پارس TU5 با پژو پارس سال

تفاوت پارس سال با پارس متور tu5
تفاوت پارس سال با پارس متور tu5
تفاوت پارس سال با پارس متور tu5
تفاوت پارس سال با پارس متور tu5

تست سرعت پژو پارس TU5

 

 

دانش دانش
برچسب ها
عشق شیرین عشق شیرین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن