خودرو جو
فروش کتاب آموزش کامل cng فروش کتاب آموزش کامل cng
😍مطالب عمومی😍

بهترین روش تعویض روکش صندلی خودرو

بهترین روش تعویض روکش صندلی خودرو
بهترین روش تعویض روکش صندلی خودرو

با جابه جا کردن صندلی نخ های روکش را باز کنید و اگر نتوانستید ببرید
برای در آوردن بالشتی صندلی ها یک خار هست به سمت داخل فشار دهید و بالشتک را به بالا بکشد
برای درآوردن جای خار بالشتک ها آن را بپیچانید ودی بیاورید

برای دراوردن صندلی عقب به سمت داخل از سر فشار دهید و از جایشان بیرون بکشید حالت کشویی می باشد
برای در اردن صندلی زیری عقب به سمت بالا بکشید وبا فشار جمع کنید وبیرون بکشید
نتیجه تصویری برای نحوه درآوردن صندلی عقب پراید

تعویض صندلی جلو
تعویض صندلی جلو

نشیمنگاه روکش صندلی جلو یا کفی روکش صندلی جلو

۱- صندلی های جلو رو کامل بخوابونید و بعد بند ها شو باز کنید. حالا می تونید روکش رو بردارید.

اولین قطعه ای که در تمامی خودرو ابتدا نصب می گردد نشیمنگاه صندلی جلو یا کفی صندلی جلو می باشد . ابتدا این قطعه را روی صندلی قرار می دهیم و با عقب و جلو کردن کف دست بطوریکه تقریبا دوخت های روکش اول و دوم روی هم منطبق باشند .
کش های دوخته شده را با نوک انگشتانتان به زیر روکش صندلی هدایت کنید و در زیر صندلی کش ها را به دو روش می توانید ببندید ، روش اول کشهای های جلویی و عقب را در زیر روکش صندلی به همدیگر محکم گره بزنید و روش دوم کش ها را به فنر های زیر روکش صندلی ببندید و در آخر نخ قیطان را از دو طرف بهم کشیده و گره بزنید .

روکش صندلی جلو یا پشتی روکش صندلی جلو
روکش صندلی جلو یا پشتی روکش صندلی جلو

تکیه گاه روکش صندلی جلو یا پشتی روکش صندلی جلو

دومین قطعه ای که شروع به نصب می کنید تکیه گاه روکش صندلی جلو یا پشتی روکش صندلی جلو می باشد . پشتی روکش صندلی جلو را بصورت نصف برگردان می کنیم (مطابق عکس) و روی روکش صندلی جلو می کشید و کش ها را از شیار بین پشتی و کفی صندلی جلو به زیر صندلی هدایت می کنید و با کف دست از بالا به پایین صندلی بطوریکه دوخت روکش صندلی اول و دوم تکیه گاه روکش صندلی جلو کامل روی صندلی تقریبا منطبق شود و در آخر تمامی کش ها را به فنر زیر صندلی گره می زنید .
سومین و چهارمین قطعه نیز مطابق مراحل فوق برای روکش صندلی سمت شاگرد نیز به همین صورت انجام می دهید.

روکش صندلی عقب یا کفی روکش صندلی عقب
روکش صندلی عقب یا کفی روکش صندلی عقب

نشیمنگاه روکش صندلی عقب یا کفی روکش صندلی عقب

۲- کفی صندلی عقب رو- جاییکه نزدیک به درب ها است رو یکم به سمت پایین بتابونید تا ضامن هاش جدا بشه. حالا کفی رو بردارید و روکش رو در بیارد.

اکثر روکش صندلی های خودرو پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ در قسمت عقب دوتکه هستند . پنجمین قطعه نشیمنگاه روکش صندلی عقب یا روکش صندلی کفی عقب می باشد . در این مرحله به قسمت صندلی های عقب بروید ابتدا باید یکی از نشیمنگاه عقب یا کفی عقب را از بدنه خودرو جدا کرده و به بیرون انتقال دهید بعد روکش صندلی کفی عقب را روی صندلی قرار داده و مطابق مراحل بالا مونتاژ می کنید و کش ها را به صورت موازی به همدیگر گره بزنید و در آخر نخ قیطان دور صندلی را محکم کشیده و گره بزنید و این مراحل را برای قطعه دوم نیز انجام دهید .

تکیه گاه روکش صندلی عقب یا پشتی روکش صندلی عقب
تکیه گاه روکش صندلی عقب یا پشتی روکش صندلی عقب

تکیه گاه روکش صندلی عقب یا پشتی روکش صندلی عقب

۳- گوشه های چپ و راست پشتی دو تا پیچ است اونهارو باز کنید تا پشتی در بیاد حالا روکشش رو در بیارید.نصبش هم همین مراحل رو برعکس برید اما با دقت و کیفیت زیاد و بند ها رو کاملا محکم کنید تا بعدا چین نیفته

ششمین قطعه تکیه گاه روکش صندی عقب یا پشتی روکش صندلی عقب می باشد ، در این مرحله از مونتاژ با توجه به اینکه این قطعه از خودرو جدا نمی شود باید داخل خودرو این قطعه را مونتاژ کنید .
ابتدا تکیه گاه روکش صندلی عقب را روی صندلی عقب قرارداده و مطابق با روش مونتاژ فوق دوخت های روکش اول و دوم را تقریبا منطبق قرار داده و کش ها را بصورت موازی به همدیگر گره بزنید و این مراحل را برای قطعه دوم نیز انجام دهید .
در انتها پس از مونتاژ این دوقطعه با یک وسیله تیز مانند قیچی و یا تیغ در قسمت بالا چپ و راست جای اهرم پشتی عقب را با برشی کوچک ایجاد و دستگیره اهرم را بیرون می آورید .

زیرسری های روکش صندلی جلو و عقب
زیرسری های روکش صندلی جلو و عقب

4-زیرسری های روکش صندلی جلو و عقب

آخرین قطعه کاور کردن زیرسری های جلو و عقب می باشد که براحتی این قطعه را روی زیرسری صندلی جلو و عقب مونتاژ و با چسب نرم و زبر دوخته شده بهم می چسبانید .
هنگامیکه نشیمنگاه و تکیه گاه جلو نصب شد با یک وسیله تیز مانند قیچی و یا تیغ جای سوراخ زیرسری های جلو را روی صندلی برش می دهید و زیرسری را در جای آن قرار می دهید.

فیلم آموزش نصب روکش صندلی ماشین

 

دانش دانش
برچسب ها
عشق شیرین عشق شیرین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن