خودرو جو
فروش کتاب آموزش کامل cng فروش کتاب آموزش کامل cng
?مطالب عمومی?

تاریخ دقیق شروع و پایان ماه رمضان ۹۹

ماه رمضان 1399
ماه رمضان 1399

تاریخ شروع ماه رمضان ۹۹ چه روزی است؟

روز اول ماه رمضان ۹۹ و شروع ماه رمضان ۹۹ روز شنبه ۶ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ شمسی می باشد. در واقع آغاز ماه رمضان سال ۹۹ مصادف با ۲۵ آوریل ۲۰۲۰ میلادی است. بنابراین شروع ماه رمضان ۲۰۲۰ میلادی، در تاریخ ۲۵ آوریل سال ۲۰۲۰ می باشد.

روز آخر ماه رمضان ۹۹ در چه تاریخی است؟

روز آخر ماه رمضان ۹۹ یا به عبارتی پایان ماه رمضان ۹۹ روز شنبه ۳ خرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی می باشد. در واقع روز آخر ماه رمضان سال ۹۹ مصادف با ۲۳ می ۲۰۲۰ میلادی است. بنابراین پایان ماه رمضان ۲۰۲۰، در تاریخ ۲۳ می سال ۲۰۲۰ می باشد.

فضائل و برتری ماه رمضان
پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «انما سمی الرمضان لانه یرمض الذنوب؛ ماه رمضان به این نام خوانده شده است، زیرا گناهان را می‌سوزاند.»
از فضائل و برتری این ماه نسبت به ماه‌های دیگر سال می‌توان به نزول کتب آسمانی، روزه داری، وجود شب‌های پر فیض قدر و … اشاره کرد.

ابن عباس از رسول خدا (ص) روایات کرده است که فرمود: «وقتی شب قدر می‌شود، ملائکه‌ای که ساکن درسدره المنتهی هستند و جبرئیل، یکی از ایشان است، نازل می‌شوند، درحالی که جبرئیل به اتفاق سایر سکان نامبرده، پرچم‌هایی را، به همراه دارند، یک پرچم، بالای قبر من، و یکی بربالای بیت المقدس، و پرچمی درمسجد الحرام و پرچمی برطورسینا، نصب می‌کنند، و هیچ مؤمن و مؤمنه‌ای در این نقاط نمی‌ماند مگر آن که جبرئیل به او سلام می‌کند، مگر کسی که دائم الخمر و یا معتاد به خوردن گوشت خوک و یا زعفران مالیدن به بدن خود باشد.» (تأویل الآیات الظاهره، استرآبادی، ص. ۷۹۰)

آیا با اعمال و فلسفه کلی روزه در ماه رمضان آشنایی دارید؟ چه مواردی روزه را باطل می کند؟

رمضان، یک مناسبت مذهبی است که در طول نهمین ماه قمری رخ می دهد. مسلمانان سراسر جهان بر این باوراند که کتاب آسمانی قرآن در این ماه بر پیامبر اسلام فرود آمده است. در کتاب آسمانی قرآن، به طور مستقیم به کسانی که ایمان آورده اند دستور داده شده که در این ماه روزه بگیرند. رمضان واژه‌ای عربی است که از سه حرف اصلی «رمض» ساخته شده است. رمض در عربی به معنی شدت گرما زیاد است. به طور کلی رمضان، به عنوان خجسته‌ترین و بهترین ماه در اسلام شناخته می‌شود. از این ماه به عنوان ماه مهمانی خدا هم یاد می شود. گفتنی است که شب قدر، یکی از شب های ماه رمضان است که از نظر مسلمانان، مهمترین شب سال است؛ در یکی از سوره های قرآن به نام سوره قدر، در توصیف این شب پرداخته شده است.

دانش دانش
برچسب ها
عشق شیرین عشق شیرین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن