خودرو جو
فروش کتاب آموزش کامل cng فروش کتاب آموزش کامل cng
?اموزشی فنی??برق ماشین?

رفع ایراد روشن نشدن چراغ دنده عقب

رفع ایراد روشن نشدن چراغ دنده عقب
روشن شدن این چراغ به معنای زنگ خطری برای دیگران است که این خودرو در لحظه خلاف جهت استاندارد حرکت خواهد کرد. این مهم به افراد و رانندگان پیرامون خودرو شما هشدار می دهد که باید آماده حرکت خودرو شما به سمت عقب باشند.

بسیاری از مواقع این چراغ روشن نمی شود اما دلیل آن چیست؟ مجموعه چراغ دنده عقب یک مدار ساده شامل سیم، کانکتور و یک سوئیچ خاموش و روشن یا به اصطلاح صفر و یک (0/1) کاملا معمولی است. به این صورت که با ورود شیفتر دنده به وضعیت عقب (R)، سوئیچ که بر روی بدنه گیربکس قرار گرفته است، فشرده شده و با عبور دادن جریان برق باتری از خود با عث روشن شدن چراغ عقب می شود.
این سوئیچ به دلیل عملکرد بسیار ساده معمولا طول عمر بسیار بالایی دارد و به راحتی خراب نمی شود از این رو در صورت بروز چشمک یا روشن نشدن چراغ دنده عقب ابتدا کانکتور و کابل برق در محل تماس به سوئیچ را چک کنید. این کانکتور به دلیل قرارگیری در معرض هوا آزاد و رطوبت و … فرسوده شده یا تماس خود را با پایه های سوئیچ از دست می دهد و موجب چشمک زدن یا روشن نشدن چراغ دنده عقب می شود.
رفع ایراد روشن نشدن چراغ دنده عقب
رفع ایراد روشن نشدن چراغ دنده عقب
راه حل
کافی است با فرچه سیمی به آهستگی آلودگی را از روی پایه های کانکتور و سوئیچ بزدایید سپس با اسپری شوینده آن را به خوبی تمیز کنید. درصورت لزوم می توانید از سمباده بسیار نرم برای صیقل دادن پایه های سوئیچ و کانکتور استفاده کنید تا تماس بین آن ها به خوبی برقرار شود. سپس پایه و کانکتور را کمی به گریس آغشته کنید و در جای خود محکم کنید. وجود گریس موجب افزایش دوام این اتصال شده و آن را از رطوبت و آلودگی ها محفوظ می دارد.
دقت داشته باشید که خرابی کانکتور و عدم اتصال صحیح کابل با سوئیچ نیز می تواند باعث روشن نشدن چراغ دنده عقب شود.
درصورتی که از نحوه اتصال اطمینان حاصل کردید اما مشکل مرتفع نشد باید به سلامت سوئیچ مشکوک شوید. سوئیچ دنده عقب آچار خور است و می توان آن را به سادگی از روی پوسته گیربکس باز کرد. آن را باز کنید و پس از نظافت و تست آن با مولتی متر در صورتی که درون سوئیچ اتصال به خوبی بر قرار نمی شود آن را با یک سوئیچ نو تعویض کنید.
دلیل روشن نشدن چراغ دنده عقب پراید
چگونه سنسور دنده عقب پژو ۴۰۵ ،سمند و پژو پارس را تعویض کنیم ؟
چگونه سنسور دنده عقب پژو ۴۰۵ ،سمند و پژو پارس را تعویض کنیم ؟
.

برای تعویض سنسور شما به یک بکس ۲۲ بلند یا آچار رینگی ۲۲ نیاز دارید

این قطعه روی گیربکس زیر سیم کلاچ قرار دارد

سوکت سنسور را دربیاورید و با آچار یا بکس این سنسور را باز کنید و سنسور نو را ببندید

فشنگی سنسور دنده عقب پژو پارس، قیمت سنسور دنده عقب، قیمت سنسور دنده عقب استیل میت، محل سوئیچ دنده عقب پراید، محل فشنگی چراغ دنده عقب پراید، محل فشنگی دنده عقب پارس، محل فشنگی دنده عقب پژو 405، نحوه تعویض فشنگی دنده عقب پژو 405

مطالب پیشنهادی:

شستشوی سوزن انژکتور گاز cng

مشکل بد کار کردن ماشین تیبا روی گاز

آموزش کامل شستشوی سوزن انژکتور

رگلاتور در ماشین

شمع دو پلاتین بهتره یا تک پلاتین

 

دانش دانش
برچسب ها
عشق شیرین عشق شیرین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن