خودرو جو
فروش کتاب آموزش کامل cng فروش کتاب آموزش کامل cng
?مطالب عمومی?

ربات تلگرام چیست؟

ربات تلگرام چیست؟
ربات تلگرام چیست؟

ربات تلگرام چیست؟

ربات تلگرام یک ابزار و وسیله بسیار قدرتمند است. در حقیقت یک نرم افزار است که می تواند به صورت تمام خودکار با مخاطبان شما در ارتباط باشد. شما به وسیله این نرم افزار می توانید در گروه های دیگر عضو شوید و یا یک اجتماع دو طرفه بین خودتان و مخاطبان به وجود می آورید. ربات تلگرام این قابلیت را نیز دارد که در هر که لحظه می توانید به مخاطبان و گروه های خود پیام فرستاده و همچنین قادر به شنیدن پاسخ اعضا نیز باشید.

با توجه به اینکه کاربران بسیاری, از ربات تلگرام استفاده می کنند، در این بخش در زمینه انواع ربات تلگرام، کاربرد آن ها و موارد دیگر توضیحاتی ارائه می دهیم:

ربات های تلگرام در واقع حساب های کاربری تلگرام هستند که از طریق نرم افزار و به صورت خودکار عمل می کنند. هر ربات یک کاربر تلگرام است که برای اهداف خاصی طراحی می شود و عمل می کند. این ربات ها دارای سطحی از هوش مصنوعی هستند و به کمک آن عملیات خود را انجام می دهند. آنها قادر به انجام هر کاری از جمله آموزش، پخش موسیقی، جستجو، برقراری ارتباط و حتی ارسال دستور به IoT یا اینترنت اشیا، ساخت بازی های یک یا چند نفره، ایجاد سرویس های اجتماعی، ایجاد ابزارهای جانبی و برقراری ارتباط با سرویس های دیگر هستند.

ربات های تلگرامی چگونه کار می کنند؟

ربات های تلگرام حساب های کاربری هستند که برای کار کردن نیازی به شماره تلفن ندارند. این ربات ها شامل کدهایی هستند که از طریق یک واسط کاربری بر روی سرور اجرا می شوند و به طور کلی نحوه عملکرد این ربات ها از دید کاربر مخفی است و تلگرام آن را بر روی پروتکل رمزنگاری شده MTProto خود مدیریت می کند.

به این شکل که سرور میانجی تلگرام تمامی ارتباطات رمزنگاری شده را از طریق واسط کاربری مبتنی بر پروتکل HTTPS کنترل می کند که همان Bot API است. برای فهم این مکانیزم به دانش کمی در زمینه اطلاعات فنی ازچگونگی مدیریت ارتباطات در تلگرام و پروتکل ابداعی آن لازم است، اما به طور خلاصه این ربات ها کدهایی هستند که از طریق یک پروتکل امن متصل به یک سرور واسطه عمل می کنند.

ربات ها حافظه محدودی در Cloud دارند، به این معنا که پیام های قدیمی بعد از آنکه به کلی پردازش شدند، از سرور اصلی پاک می شوند. زمانی که یک ربات را به یک گروه اضافه می کنید، نمی تواند همه پیام های گروه را دریافت کند مگر اینکه قواعد Privacy Mode را نقض کرده باشد.
قانون Privacy Mode و ربات ها

اضافه شدن به گروه های مختلف از مهمترین کارهای ربات ها است و سایر وظایف از جمله خبر رسانی، جستجو و مانند آن را انجام می دهند. زمانی که یک ربات را به یک گروه اضافه می کنید، این سؤال همیشه در ذهن وجود دارد که چه طور می توان مطمئن بود که این ربات اطلاعات کاربر را نمی دزدد.

ربات تلگرام چقدر به اطلاعات شما دسترسی دارد؟

دسترسی ربات تلگرام، حـــــــداکثر به اندازه یک کاربر عادی است. بنابراین یک ربات تلگرام نه می‌تواند در گوشی شما جاسوسی کند، نه به رمزهای شما دسترسی دارد، نه می‌تواند عکس‌های گالریتان را برای کسی بفرستد. خصوصا ربات‌های جدید تلگرام سطح دسترسی محدودتری هم دارند. به این معنا که وقتی در یک گروه عضو می‌شوند، فقط پیام‌های سیستمی (مثل ورود و خروج اعضا) و پیام‌هایی که با علامت / ویا پیام های که با @ اختصاصا برای ربات‌ها ارسال می‌شوند را می‌بینند. اگر به لیست اعضای گروه تلگرام مراجعه کنید، سطح دسترسی ربات در کنار اسمش نوشته شده است.

هک با ربات تلگرام

یکی از شایعاتی که در مورد ربات ها تلگرام گفته میشود آن است که به اطلاعات شخصی شما دسترسی دارند و ممکن است برای جاسوسی از شما بکار گرفته شوند، اگر یک نگاه سطحی به امکاناتی که تلگرام برای ربات قرار دادهداشته باشید متوجه خواهید شد که امکان هک کردن کاربران از طریق ربات تلگرام وجود ندارد.

اولا ربات ها تنها زمانی به شما دسترسی خواهند داشت که با آنها ارتباط برقرار کرده باشید، یعنی پیامی با آنها ارسال کرده باشید. ثانیا از هر کاربر نام، نام خانوادگی، شناسه کاربری و آی دی کاربری برای ربات قابل دسترس خواهد بود، این اطلاعات تنها برای ایجاد ارتباط ربات با شما در دسترس آن می باشد. علاوه بر اینها ربات ها به تصویر شما نیز دسترسی دارند، البته امکان ذخیره آن از روی سرورهای تلگرام را نخواهند داشت و تنها میتوانند تصویر را برای شما یا کس دیگری ارسال کنند. ربات به هیچ وجه به شماره تلفن شما دسترسی ندارد مگر اینکه شما خودتان شماره را برای ربات ارسال کنید.

پس ربات هیچ گونه دسترسی به اطلاعات گوشی، مکالمات شما با دیگران و یا هر نوع دیتای دیگری ندارد. و فقط در صورتی که شما به آن پیام /start را داده باشید اجازه دارد برای شما پیام بفرستدو به راحتی میتوانید با ارسال دستور /stop و یا انتخاب “stop bot” از منو بالای ربات این امکان را هم از آن بگیرید.

ربات ها چه منافعی برای سازندگانشان دارند و درآمد مالی برای ارتقا دهندگان و توسعه دهندگان به چه نحو است؟

اساسا ربات های تلگرام رایگان هستند؛ اما توجه و اهمیت ساختن آن ها و همچنین استفاده از ربات تلگرام زمانی مطرح و مشخص می شود که از آن به عنوان منبع درآمد زایی استفاده می شود. از نتیجه مستقیم ربات ها می توان برای فروش کالا یا خدماتی استفاده کرد که به وسیله ربات به طور معلوم و مشخصی برای فروش کالایی اطلاع رسانی کند و اطلاعاتی برای خرید به مشتریان ارسال کند و همچنین میتواند تبلیغاتی در زمینه منبع سایت ها انجام دهند که در واقع می توان گفت در این موارد ربات تلگرام می تواند درآمد زا نیز باشد.

طبق اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی تلگرام، ربات ها به چند دسته تقسیم می شوند؟

دسته اول آن هایی هستند که اگر در گروه اضافه می شوند و توانایی مشاهده مطلب فرستاده شده در گروه را ندارند و تنها با استفاده از دستور مستقیم از سوی کاربران دیده می شوند و قابل پاسخ گویی نیز هستند.

دسته دوم نیز همانند یک عضو به گروه اضافه می شوند و می توانند تمام اطلاعات فرستاده شده در گروه را ببینند و این موضوع در پایین نام ربات در قسمت لیست اعضا نوشته می شود. البته این شرایط قابل تغییر است و در صورت تغییر حاصل شده دسترسی یا عدم دسترسی به چت، پیغام سیستمی در گروه نمایش داده نمی شود.

تفاوت ربات تلگرام با حساب کاربری افراد در چیست؟

ربات ها آخرین زمان برای آنلاین بودن را ندارند و همیشه عبارت bot برای آن ها نشان داده می شود.

ربات ها فضای محدودی برای ذخیره و جا دادن اطلاعات دارند و اطلاعات قدیمی با پردازش به وسیله شما حذف می شوند.

ربات تلگرام نمی تواند آغازگر مکالمه با کاربر باشد و تنها برای زمانی ربات را به گروه اضافه می کنند که ربات امکان ارسال پیام را داشته باشد.

در پایان نام ربات همیشه کلمه bot وجود دارد.

با اضافه کردن ربات به گروه، توسط ربات همه پیام ها دریافت یا تحویل داده نمی شود، مگر زمانی که تنظیمات را تغییر داده باشید.

ربات ها هیچ موقع غیرفعال، خسته و یا آفلاین نمی شوند!

چطور ربات تلگرامی خود را بسازیم ؟

برای ساخت ربات تلگرام می توانید از گروه های طراحی ربات تلگرام استفاده کنید که ما به شما گروه برنامه نویسی و طراحی ربات ابیام را بهتون معرفی می کنیم که یکی از بزرگ ترین و بهترین گروه های طراحی ربات تلگرام است که به عنوان برخی از نمونه کار های ان می توان به ربات خودرو جو و ربات ختم قران ختمو و همچنین ربات مدیریت گروه تلگرام دیسلایکر را معرفی کرد

ربات مدیریت گروه چیست ؟

ربات مدیریت گروه یک ربات بسیار پیچیده است که شما می توانید با استفاده از ان گروه تلگرام خود را مدیریت کنید ربات مدیریت گروه تلگرام لازمه هر گروه تلگرام می باشد که مدیرت گروه بدون هیچ دردسری می تواند گروه خود را مدیریت کند!

دانش دانش
برچسب ها
عشق شیرین عشق شیرین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن