خودرو جو
فروش کتاب آموزش کامل cng فروش کتاب آموزش کامل cng
😍برق ماشین😍😍مقالات😍

شمع سوزنی مناسب برای پژو ۲۰۶ و ۲۰۷

شمع سوزنی مناسب برای پژو ۲۰۶ و ۲۰۷
شمع سوزنی مناسب برای پژو ۲۰۶ و ۲۰۷

مهمترین بخش خودرو که باعث حرکت آن می شود موتور آن است، از این رو مناسب است که به بررسی مختصری از نحوه عمل موتور ماشین نیز بپردازیم. عمل موتور به این صورت می باشد که، مخلوطی از بنزین و هوا در محفظه سیلندر، توسط جرقه ای که از قطعه ای به نام شمع (در داخل آن) بوجود می آید مشتعل شده و از طریق تبدیل انرژی جنبشی به حرکتی باعث ایجاد نیرو و به حرکت در آمدن پیستون ها و در نتیجه حرکت خودرو می شود. جریان برق لازم برای ایجاد این جرقه توسط دینام در موتور تولید و بوسیله وایر شمع در اختیار شمع قرار می گیرد.

شمع سوزنی مناسب برای پژو ۲۰۶ و ۲۰۷

با توجه به مقاله قبلی ایرادات خودرو در شمع قابل مشاهده میباشد و راهی است برای فهمیدن سلامت موتور زیرا هرگونه مشکلی در احتراق و نحوه احتراق باشد و یا سیالی همانند روغن و یا آب به داخل محفطه احتراق نشت کند مشخص میشود از ظاهر شمع خودرو معلوم است . موضوعی که باید به ان توجه کنیم کد شمع میباشدکد شمع نشان دهنده اطلاعات فنی شمع است اعم از نوع رزوه و طول رزوه و گپ شمع و جنس الکترود مرکزی و………..

حال شما دارای خودرویی هستید ک بخواهید برای ان شمعی مناسب از بازار تهیه کنید . به فروشگاه مراجعه و شمعی همانند اطلاعات کارخانه سازنده خودرو برای خودرو مورد نظر خریده و استفاده میکنیم.

بعضی از افراد قبل از نصب شمع اقدام به فیلر گیری میکنند . فیلرگیری شمع کار خطایی نیست و در مواقعی ضرورت نیز دارد حال بعضی اقدام به فیلرگیری کمتر از اندازه مجاز میکنند و به این تصور هستند که چون فاصله الکترود مرکزی تا پلاتین کمتر شده .قدرت جرقه زنی بیشتر میشود که این موضوع دقیقا برعکس هست که هرچه فاصله الکترود مرکزی تا پلاتین بیشتر شود .جرقه قوی تر و اگر خیلی فاصله را زیاد بگیریم موجب این میشود که در دور های بالا جرقه از سر شمع برود و اگر فاصله الکترود مرکزی تا پلاتین را کمتر از حد مجاز بگیریم باعث میشود قدرت جرقه کمتر شود و خودرو دچار خام سوزی و ناک میشود .توجه داشته باشید که اگر خواستید اقدام به فیلرگیری شمع کنید برای اسیب نرسیدن به الکترود مرکزی و پلاتین حتما از ابزار مخصوص فیلرگیری شمع (اچار سکه ای )استفاده کنید زیرا هرگونه ضربه و فشار اضافی باعث خرابی در الکترود مرکزی و پلاتین شمع میشود .

 شمع سوزنی مناسب برای پژو ۲۰۶ و ۲۰۷
شمع سوزنی مناسب برای پژو ۲۰۶ و ۲۰۷

چه شمعی خریداری کنیم تا احتراق کامل داشته باشیم ؟

عمده افراد این سوال را دارند که چه کاری انجام دهیم مصرف سوخت کمتر .آلاینده کمتر و قدرت بیشتر و ناک از بین برود . خب تمام این ایرادات از خام سوزی درون موتور خودرو به وجود می اید و دلیل این احتراق ناقص جرقه ضعیف میباشد یا نا همخوانی شمع با خودرو یا فرسودگی ان است .البته فرض میکنیم که خودرو از لحاظ مکانیکال سالم باشد یعنی نشتی انژکتور و ….از این قبیل ایرادات نداشته باشد.
قدرت جرقه زنی شمع بسته به جنس الکترود مرکزی ان است اگر الیاژ استفاده شده باشد که مقاومت الکتریکی ان کم تر باشد . جرقه قوی تر و اگر از شمعی استفاده شود و اگر از شمعی استفاده شود که جنس الیاژ الکترود مرکزی ان مقاومت بیشتری داشته باشد جرقه ضعیف تر صورت میگیرد.

برای مثال یک شمع با مقاومت بالا شمعی است با الیاژ الکترود مرکزی پلاتینیوم و شمع دیگری که دارای مقاومت الکتریکی کمتری داشته باشد (جنس الکترود مرکزی ایریدیوم است ) حال بسته به نوع خودرو آنرا انتخاب میکنیم برای مثال در خودروی ۲۰۶ اکثرا اقدام به گذاشتن شمع سوزنی میکنند .
بعضی راضی و بعضی ناراضی هستند و دلیل نارضایتی انان سوختن کویل و احتراق ناقص در سیلندر میباشد و دلیل این نارضایتی بی دقتی در خرید شمع است معمولا شمع هایی که به عنوان شمع سوزنی در بازار فروخته میشود شمع ngk g-power میباشد .که اکثرا بی دقتی کرده و این شمع را خریداری میکنند و بر روی خودروی خود نصب میکنند و نارضایتی که دارند به علت مقاومت بالا این شمع است به علت اینکه الیاژالکترود مرکزی در این شمع پلاتینیوم میباشد و الیاژ پلاتین دارای مقاومت الکتریکی بیشتری است نسبت به شمع نیکلی فابریک خودرو که مورد تایید کارخانه میباشد.

شمع سوزنی
شمع سوزنی

بنابراین قضیه جرقه داخل محفظه احتراق ضعیف تر میشود و لرزش ایجاد میشود و علاوه بر لرزش به کویل نیز فشار میاورد زیرا که مقاومت الکتریکی شمع زیاد است و به سیم پیچ داخل ان اسیب میزند یا سیم پیچ میسوزد یا مقاومت ان بالا میرود (نیم سوز میشود ) و خودرو با مشکل احتراق ناقص و چراغ چک به تعمیرگاه مراجعه میکند.

دلیل اینکه پیشنهاد میکنم شمع های نیکلی برداشته شود و شمع ایریدیوم نصب شود این است که شمع های نیکلی در دمای بالا و حرارت بالای موتور جرقه ان از ابی به قرمز تبدیل شده و در موتور به علت احتراق ناقص ایجاد دود میکند که همان دوده یا کربن ها در کارکرد موتور گداخته میشود و نقش شمع دایم روشن را بازی میکند و عدم هماهنگی در احتراق سیلندر ها موجب ناک شده و عواقبی از جمله جرم زیاد درون موتور و الایندگی زیاد را در پی دارد و تنها شمعی که میتواند برای شما احتراق کامل و جرقه قوی در خودروی ۲۰۶ ایجاد کند .شمعی است با الکترود مرکزی ایریدیوم که دارای مقاومت الکتریکی کمتری است و مخلوط سوخت و هوا را درون سیلندر کاملا محترق میکند و قدرت مطلوب و مصرف سوخت کمتری را برای ما فراهم میسازد ولی دقت شود درجه مقاومت دمایی شمع های نیکلی مورد تایید کارخانه r8میباشد و وقتی از شمعی با الیاژ الکترود مرکزی ایریدیوم استفاده میکنیم زیرا که احتراق کاملتر هست و دمای موتور بالا انتقال حرارت باید بیشتر صورت گیرد برای همین ۱ یا ۲ درجه شمع سرد تر انتخاب میکنیم مثلا r7یا r6 که پاسخگوی حرارت بالای موتور باشد و اگر این موارد رعایت شود مشکل انتخاب شمع سوزنی برای خودروی ۲۰۶ برای همیشه حل میشود.

کلمات کلیدی :

شمع سوزنی مناسب برای پژو ۲۰۶

اندازه فیلر شمع 206 تیپ 2, اندازه فیلر شمع 206 تیپ 5, بهترين نوع شمع براي خودرو 206 تيپ 5, بهترين نوع شمع براي خودرو 206 تيپ2, بهترین شمع برای پژو 207, زمان تعویض شمع 206 تیپ 5, شمع ngk برای 206 تیپ 5, شمع اصلی پژو 207, شمع اکیوم 206 تیپ 5, شمع اورجینال 206, شمع خودرو مناسب 207, شمع دنسو برای 207, شمع سوزنی برای 207, شمع سوزنی برای پژو 405, شمع سوزنی مناسب برای پژو ۲۰۶, شمع سوزنی مناسب برای پژو ۲۰۶ و ۲۰۷, شمع سوزنی مناسب برای پژو ۲۰۷, شمع فابریک 207, شمع مناسب پژو 207, شمع موتور پژو 2008, قیمت شمع 206 ایساکو, قیمت شمع 206 تیپ 2 بوش, قیمت شمع 206 تیپ 5 ایساکو, قیمت شمع 207, قیمت شمع سوزنی 206 تیپ 5, معایب شمع سوزنی برای 206 تیپ 2, معایب شمع سوزنی برای 206 تیپ

شمع سوزنی مناسب برای پژو  ۲۰۷

دانش دانش
برچسب ها
عشق شیرین عشق شیرین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن