عیب یابی سیستم گاز سوز خودرو cng و روش های حل مشکل
نظیم رگلاتور گاز cng ،فیلتر گاز cng ،خاموش شدن ماشین روی گاز ،عیب یابی cng ،عیب یابی سیستم گاز سوز خودرو ،تعمیر رگلاتور cng ،معایب گاز cng ،فیلتر گاز cng پراید
مشکل دور آرام روی بنزین و گاز “کاربراتوری”
۱-سوال :سلام با احترام به عرض میرسانم ماشین من Rd کاربراتوری هست که در تابستان امسال گازسوز کارگاهی ازنوع شهاب گاز کرده ام ولی اخیرا در دور آرام حالت گاز خاموش می کرد ناچار با دریچه کاربرانور دور موتور بیشتر کردم (۱۲۰۰)که منجر به افزایش دور موتور حالت بنزین می شود( حدود ۱۸۰۰) رگلاتور باز و دمونتاژ کرده وکلیه قطعات را با اسپری تمیز کردم ومقداری روغن در پیاله مرحله یک جمع شده بود که کاملا تمیز کردم وقطعات را مونتاز ونصب کردم ولی هیچ فرقی نکرد و پیچ های تنظیم روی رگلاتور وپیچ دبی روی شلنگ بین رگلاتور ومیکسر هم هیچ تاثیری در افزایش وتنظیم دور آرام ندارند
رفع مشکل:مشکل اصلی شما از میکسر است…درب هوا کش را باز کنید و فیلتر رو بیرون بیارید سپس فقط یکی از پیچهای هواکش را باز کرده و یک قطعه ی فلزی که از قبل سوراخ کرده اید را زیر پیچ بگذارید و آنرا محکم کنید…به نحوی که اضافه ی آن قطعه ی فلزی حدودا نصف یا دو سوم ورودی منیفولد را گرفته باشد.(هوا کمتر وارد شود) سپس فیلتر را جای خود گذاشته دوباره تظیم کامل کنید…
دور آرام را ابتدا روی بنزین ۱۲۰۰ قرار داده سپس روی گاز با پیچ تنظیم درجا (شهاب پیچ دستی جلوی رگلاتور) تنظیم کنید.حد اکثر جریان (دبی خودتان) هم باید کمتر از قبل باشد(سفت تر کنید تا جایی که قدرت موتور کم نشود) نتظیم دلکو روی گاز فقط انجام شود…
توجه : با نصف شدن ورودی هوا مصرف بنزین بالاتر خواهد رفت ولی مصرف گاز دو سوم خواهد شد توام با افزایش ۳۰ درصدی قدرت موتور روی گاز…
تنیجه را گزارش دهید
میخوای ماشینت رو بفروشی؟(اینجا قیمت بگیر!!)
پرمصرف بودن ماشین رو گاز
۲– مشکل دوم :پرمصرف بودن ماشین از چیه.پژو۴۰۵ گاز سوز روی گاز خیلی مصرف داره.۱۵متر مکعب گاز میزنم ۱۰۰کیلومتر راه میره. لطفا راهنماییم کنید
اصولا مصرف بالای گاز سی ان جی از ۳نقطه نظر قابل بررسی است۱ -وجود نشتی:
۲.نشتی در مسیر فشار بالا ۲۳.نشتی در مسیر فشار پایین
۱. در مسیر فشار بالا یعنی پرکن تا رگلاتور اگر ذره ای نشتی وجود داشته باشد بوی گاز استشمام میشود
۲.نشتی در مسیر فشار پایین یعنی رگلاتور تا منیفولد ورود هوا که توسط لوله های لاستیکی بهم متصل شده اند.از انجا که گاز فقط حین مصرف در این لوله ها جریان دارند باید از لحاظ ظاهری لوله ها باید مورد بررسی قرار گیرند
توجه:با توجه به خنک بودن مخزن میتوانید درجه ی فشار سنج را پس از چند ساعت خاموش بودن ماشین کنترل کنید .باید افت زیادی یعنی بیش از ۱۰بار نکرده باشد
۲-تنظیم نبودن شیر حداکثر جریان
این شیر که از جنس پلاستیک بین رگلاتور و میکسر منیفولد ورود هوا روی لوله لاستیکی قرار دارد وتنظیم ان توسط دست و یا آلن۶گوش شماره ی ۸ انجام میشود
این شیر را تاجایی که شتاب ماشین در دنده ۲ کم نشود ، سفت کنید درصورتی که دور ارام بهم خورد ان را از روی رگلاتور تنظیم کنید
۳ -فیزیولوژی ماشین
بعضی ماشین ها ذاتا مصرف بالایی دارند
یک پژو ۴۰۵ در یک شهر با ترافیک عادی ۱۰ لیتر و بیرون شهر ۸لیتر بنزین در صد کیلومتر مصرف دارد اگر مصرف بیش از این مقدار است ماشین روی گاز هم مصرف بالاتری دارد
پژو ۴۰۵ نرمال با ۱۵ متر گاز یا معادل ۱۲کیلو گاز باید ۲۰۰کیلومتر در بیرون شهر و۱۶۵ کیلومتر داخل شهر مسافت طی کند
استفاده از میکسر گاز هوشمند تاثیر مهمی در مصرف بنزین و گاز دارد در صورت ایجاد سوال در مورد میکسر هوشمند در قسمت نظرات مطرح کنید
خارج شدن پراید فابریک از گاز و چشمک زدن همه چراغ ها
سلام
۳-مشکل سوم :مدل ماشینم پراید ۱۳۸۶ هست مدتی هست با توجه به پربودن مخزن ماشین پس از کمی حرکت خودکار میره رو بنزین و چراغ صفحه کیلومتر شروع می کنه به چشمک زدن.
پاسخ
از مشکلی که عنوان کردید میشه فهمید پراید فابریک کمپانی گاز سوز بوده
وقتی ۳ چراغ سبز و یک نارنجی همه با هم شروع به چشمک زدن میکنند نشانه ی خطا در ECU است.
عزیز مشکل از ECU (ای سی یو) گاز است.این قطعه که قابل تعمیر نیست دقیقا زیر داشبورد سمت راننده میباشد.یک واحد مشکی رنگ و بشدت پرس شده که ۳ سوکت دارد.
برای رفع این مشکل ۳ راه وجود دارد:به ترتیب...
۱.اگر خرابی ECU نباشد ابتدا با تنظیم پیچ روی رگلاتور(همان پیچ زرد رنگ بزرگیه که زیرش فنر داره) رگلاتور را تنظیم کنید تا مشکل حل شود(نحوه تنظیم مثل تنظیم شیر حداکثر جریان است)
۲.تعویض شیر حداکثر جریان برقی (قطعه ای بین رگلاتور و میکسر که با بست روی لوله قطوری نصب شده و یک سوکت برقی به آن متصل است)
۳.خرید ECU فابریک که حدودا ۱۴۰ هزار تومان قیمت دارد.ممکن است باز هم این مشکل در آن پس از مدتی بوجود بیاید که گارانتی ندارد.خرید این قطعه به صرفه نیست
۴.خرید ECU ایرانی که یکسالی هست در تبریز ساخته میشود و در کل کشور موجود است.قیمت آن حدود ۱۰۰ هزار تومان است و گارانتی یکساله دارد.طبق بررسی های خودم در کارگاه این ECU به مراتب از ECU فابریک بهتر است ولی به قول معروف سگ زرد برادر شغال است
۵.دستی کردن و تعویض سیم کشی گاز و کلید انتخاب سوخت و گیج فشار سنج.در این روش کل سیستم فابریک لغو میگردد و کلید جداگانه با چراغهای جداگانه برای گاز نصب میگردد.در این روش چراغهای نشانه گاز دیگر روی کیلومتر نشان داده نخواهد شد و فقط روی کلید جدید که نصب میگردد نشان داده میشود.
پیشنهاد:اگر میخواهید خیالتان راحت باشد روش سوم را پیاده کنید.شما با نصب سیم کشی گاز اتوماتیک از نوع “فناوران پارسیان” روی اتومبیل میتوانید همیشه از این نصب راضی باشید
هزینه دستی کردن گاز با سیستم فناوران پارسیان که بهترین سیستم اتوماتیک است با اجرت نصب حدود ۷۰ هزار تومان است که توسط کارگاهای مجاز انجام میپذیرد
عطسه (پق و تپ و پوق) روی گاز (انژکتوری)
پراید انژکتور صفر با سی ان جی کارگاهی عطسه میزنه روی گاز سنسور اکسیژن اون پالس نداره و خط صافه لطفا راهنمایی کنیدپاسخ
امیر جان شما فقط اشاره به کارگاهی بودن سیستم دوگانه سوز کردید با اینکه نمیدونم سیستم از چه نوع هستش راهنمایی عمومی میکنم
لطفا از این پس:
اسم کیت نصب شده(رگلاتور و سیم کشی) را در انتهای موردتان مرقوم کنید
توضیحات رفع اشکال : (مشکل شما برق رسانی در حالت گاز است) به مشکل عطسه روی گاز و یا پق و پوق کردن میپردازیم:
۱-تبدیل کارگاهی پراید از دسته سیم فناوران یا شهاب یا ولتران اصولا سیم زرد مربوط به سنسور اکسیژن میباشد که نباید وصل شود.اگر وصل میباشد آنرا قطع کنید(ممکن است دسته سیمهای متفاوت رنگهای متفاوت داشته باشند)
۲ -سیم سنسور دریچه گاز اصولا بنفش با خط سفید است و نباید در پراید کارگاهی وصل شود
۳-در صورت نصب ادوانسر تایمینگ در مسیر برق آنرا یکسره کنید.به این صورت: سوکت سنسور دور موتور (محلش دقیقا پشت موتور) را از دسته سیم ادوانسر بیرون کشیده و به سوکت اصلی اتومبیل (خارج شده از دسته سیم ماشین) وصل کنید
و در انتها دو سر سوکتهای ادوانسر را بهم اتصال کوتاه دهید(به هم جا بزنید)
اگر سنسور دور موتور به سوکت اصلی و فایبریک خودش متصل است دیگر به آن دست نزنید
۴-از شمع ۲ یا ۳ یا … پلاتینه استفاده نکنید.بهترین شمع و وایر پراید دوگانه انژکتوری شمع تک پلاتینه اکیوم و وایر اکیوم میباشد
۵-تنظیم شیر حد اکثر جریان : یک پیچ دستی روی شلنگ ورود گاز به منیفولد است
در حالت گاز پیچ را ابتدا نیم دور نیم دور باز کرده و گاز را تخته میگیریم تا لرزش در موتور ایجاد شود.سپس نیم دور انرا سفت کرده و دوباره گاز را تخته میگیریم تا لرزش کمتر و باز شیر را سفت تر میکنیم تا جایی که لرزش موتور در لحظه تخته کردن گاز به صفر برسد
وقتی اینگونه شد پیچ حد اکثر را نیم دور دیگر سفت میکنیم تا تنظیم این شیر به پایان برسد
توجه:هرگز دور آرام(سلو) را با پیچ حداکثر جریان تنظیم نکنید.نتظیم دور آرام فقط توسط رگلاتور