فروش کتاب آموزش کامل cng فروش کتاب آموزش کامل cng
😍ماشین های گاز سوز😍

مهم ترین دلایل روی گاز نرفتن خودرو

مهم ترین دلایل روی گاز نرفتن خودرو

گاز طبیعی چیست؟

گاز طبیعی یا متان، سبک ترین هیدروکربن موجود در زمین است. فرمول شیمیایی این گاز CH۴ است بدین معنا که هر ملکول متان از ۱ اتم کربن و چهار اتم هیدروژن تشکیل شده‌ است

علت روی گاز نرفتن خودرو

گاهی اوقات پیش میآید که علامت CNG ثابت نمیشود یا خیلی دیر ثابت میشود!

روی گاز رفتن در خودروهای فابریک پاششی نیاز به یک پروسه ی پیچیده دارد که بعضی از عملیات مهم و قطعات مهم دخیل را به شرح زیر مختصرا می آوریم :

۱-تنظیم بودن فشار گاز پشت ریل سوخت

۲-سلامت فیلتر آلومنیومی (واقع در نزدیک پمپ هیدرولیک فرمان در پژو)

۳-عملکرد صحیح بوبین شیر مخزن و شیر گاز (cut off valve)

۴-سلامت ‌ECU

۴-سلامت سنسور اکسیژن

۵-سلامت سنسور دمای موتور

۶-سلامت ریل سوخت گاز

 

قانونا عیب یابی موارد فوق مستلزم وجود دستگاه دیاک میباشد

اما چون اکثرا عیب از تنظیم نبودن فشار گاز پشت ریل سوخت (مورد۱) میباشد بنابراین روش تنظیم آنرا بدون نیاز به دیاک توضیح میدهیم:

اخطار: قبل از انجام هر کاری مطمئن شوید که فیلتر گاز زیر ۵۰هزار کیلومتر کار کرده باشد

۱.ابتدا خودرو را کاملا گرم میکنیم(آمپر آب بالا آمده باشد)

۲.خودرو را خاموش کرده و به قسمت موتور میرویم

۳.رگلاتور را پیدا کرده (یک قطعه آلومنیومی بزرگ دقیقا پشت چراغ جلو سمت شاگرد)

۴.سر رگلاتور یک برامدیگی بلند است که ته آن با یک درپوش سیاه رنگ مسدود شده است با پیچ گوشتی آن را بیرون بزنید

۵.زیر درپوش یک آلن خور است.شماره آلن اندازه ی آنرا پیدا کرده و با در نظر داشتن حالت اولیه دقیقا ۱ دور آنرا  سفت کنید.

توجه … اخطار … مقدار اولیه ی شل یا سفت کردن آلن را در نظر داشته باشید تا در صورت عدم رفع عیب در انتها بتوانید آنرا به حالت اولیه برگردانید…

۶.در این حالت(آلن خور ۱دور سفت شده) موتور را روشن کرده و روی گاز بزنید.حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید و کمی دور موتور را بالا نگه دارید

۷.اگر باز هم روی گاز نرفت موتور را “حتما” خاموش کرده و الن خور را ۲ دور شل کنید(یعنی از حالت اولیه ی خودش ۱ دور شل شود)

۸.در این حالت(آلن خور ۱دور شل شده نسبت به حالت اولیه) موتور را روشن کرده و روی گاز بزنید.حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید و کمی دور موتور را بالا نگه دارید

۹.اگر باز هم مشکل رفع نشد آلن خور را ۱دور سفت کرده تا به حالت اولیه ی فابریک خودش برگردد سپس کل عملیات فوق را با ۲ دور شل یا سفت کردن آلن نسبت به حالت اولیه امتحان کنید(مراقب باشید جای تنظیم اولیه ی آلن یادتان نرود)

۸.اگر بازهم روی گاز نرفت آلن خور را به حالت اولیه ی فابریک خودش برگردانید سپس در پوش آنرا جا زده و برای پیدا کردن قطعه ی معیوب خودرو را زیر دستگاه دیاک باید قرار دهید…

علت روی گاز نرفتن خودور در هوای سرد

 

در فصول سرد بخاطر اینکه دمای محیط کاپوت کمی طول میکشد تا بالا برود،تعدادی از اتومبیل های ایرانخودرو و سایپا به محض روی گاز رفتن،خاموش کرده یا به شدت بد کار میکنند و راننده مجبور است تا مدت زمانی فقط از بنزین استفاده کند.

کدام محصولات ایرانخودرو وسایپا ؟

اتومبیل هایی که دارای ریل سوخت گاز از نوع کروز میباشند.

علت:

چون ریل سوخت گاز از نوع کروز علیرغم خوش کار بودن و عمر بالا،از نظر قدرت مغناطیسی باز کننده نازلها ضعیف میباشد و وقتی هنوز ریل سرد است و روغن داخل آن (که بهمراه گاز وارد شده است)دارای چسبندگی (ویسکوزیته-غلظت) بیشتری است،توانایی باز کردن نازلها را ندارد.

اگر صاحب خودروی سمند دوگانه سوز با موتور ef7 هستید و مشکل کار نکردن خودرو روی گاز CNG را دارید این مطلب برای شما تهیه شده است.

بار ها شده خودرو روی گاز نمیرود و چراغ CNG چشمک زنان باقی میماند. برای رفع این مشکل موارد زیر را چک کنید.

۱.شیر منبع گاز باز باشد.

۲.فشار گاز CNG نرمال باشد.

۳.دیاگ بزنید و خطاهای موجود را پاک کنید.

۴.شیر برقی ها را چک کنید.

۵.رله های موجود در جعبه ی ECU را چک کنید.

۶.کلید CNG را چک کنید.

۷.سنسور های موجود در رگلاتور گاز را چک کنید.

۸.از سلامت آینه ی سمت شاگرد اطمینان حاصل کنید. شکستن آینه باعث از کار افتادن سنسور دمای خودرو میشود که روی کارکرد خودرو تاثیر زیادی دارد.

روی گاز نرفتن آریسان

در 90 درصد مواقع شبیه ساز شیربرقی سوخته است ، که تعویض یا تعمیر می شود.

بقیه موارد مانند دیگر خودروهای دوگانه سوز با سیستم “زیمنس بایفیول” می باشد.

یکی از ایرادات دردسرساز این است که کلید cng خراب میشود و میگویند پنل ضبط کلاً باید تعویض شود در حالی که قابل تعمیر است.

بعضی اوقات هم بخاطر وجود فن متصل به موتور دیر روی گاز میرود که میتوان آن را باز کرد.

دیر روی گاز رفتن در هوای سرد

در فصول سرد بخاطر اینکه دمای محیط کاپوت کمی طول میکشد تا بالا برود،تعدادی از اتومبیل های ایرانخودرو و سایپا به محض روی گاز رفتن،خاموش کرده یا به شدت بد کار میکنند و راننده مجبور است تا مدت زمانی فقط از بنزین استفاده کند.

کدام محصولات ایرانخودرو وسایپا ؟

اتومبیل هایی که دارای ریل سوخت گاز از نوع کروز میباشند.

علت:

چون ریل سوخت گاز از نوع کروز علیرغم خوش کار بودن و عمر بالا،از نظر قدرت مغناطیسی باز کننده نازلها ضعیف میباشد و وقتی هنوز ریل سرد است و روغن داخل آن (که بهمراه گاز وارد شده است)دارای چسبندگی (ویسکوزیته-غلظت) بیشتری است،توانایی باز کردن نازلها را ندارد.

راه حل:

گرم کردن ریل سوخت

هم اکنون قطعه هیتر ریل سوخت ساخته شده و به صورت ضمانتی در حال نصب میباشد.

روش نصب :

1- بررسی داغ بودن رگولاتور گاز (بخاطر گرم کردن و جلوگیری از یخزدگی )،در غیر اینصورت باید مسیرهای آب گردشی در آن باز شود.

2- از داخل بسته بندی دو نازل برنجی را در آورده و به قطعه مکعب مستطیل آلومینیومی ببندید،هیتر آماده است.

3- نصب هیتر بر روی ریل سوخت کروز با پیچ های داخل جعبه بسته بندی شده.

4- از آنجاییکه دو شلنگ آب  به رگولاتور گاز متصل است، میتوان یکی از آنها را باز کرده و به هیتر وصل نمود بعد از شلنگخور دیگر هیتر ، یک شلنگ ( برای پراید تکه شلنگ 15 و برای پژو 60 الی 75سانتمتری)به همان جایی که شلنگ را از رگولاتور باز کردیم وصل میکنیم.

5- خودرو روشن بعد از چند ثانیه هیتر شروع به گرم شدن کرده و سریع داغ میشود

 

ختمو ختم قرآن آنلاین
برچسب ها
عشق شیرین عشق شیرین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن