خودرو جو
فروش کتاب آموزش کامل cng فروش کتاب آموزش کامل cng
?مطالب عمومی?

سریع ترین و بهترین روش استعلام خلافی خودرو

سریع ترین و بهترین روش استعلام خلافی خودرو

استعلام خلافی خودرو

استعلام خلافی خودرو یکی از چالش برانگیزترین مشکلاتی است که شاید اکثر رانندگان با آن روبرو شده باشند و طبیعتا در این زمینه اگر جستجویی ساده کنید، یقینا با برنامه ها و وب سایت هایی مواجهه خواهید شد که تنها می توانند وقت شما را بگیرند و هیچ کمک در این رابطه به شما نکنند. اکثر آنها نیز حتی ممکن است برای انجام این عملیات از شما درخواست هزینه کنند و این در حالی است که شما برای این فرایند نیازی به هزینه کردن ندارید و کاملا رایگان است. در کلی برای استعلام خلافی خودرو بطور کلی 4 روش وجود دارد که اولین روش بصورت حضوری و دومین روش به صورت اینترنتی می باشد که در ادامه این مطلب از خودرو جو بصورت کلی به شما توضیح خواهیم داد.

استعلام خلافی با مراجعه به پلیس 10+

دفاتر پلیس 10+ مرجع حضوری استعلام خلافی خودرو محسوب می‌شوند. هزینه دریافت برگه خلافی خودرو (سال 98) 6500 تومان به اضافه 3300 تومان تعرفه رسیدگی غیر حضوری اجرائیات (بررسی  شکایت  خلافی خودرو) است. بابت هر رديف خلافی قابل اعتراض هم مبلغ 300 تومان از شما دريافت مي‌شود. علاوه‌بر این در صورتی که پرینت لیست جریمه‌های شما بیشتر از 3 برگ باشد برای هر برگ هم مبلغ 1500 تومان پرداخت خواهید کرد.

نکته مهم : برای افرادی که مبلغ خلافی خودرو آن‌ها بیش از 1 میلیون تومان است، مراجعه به دفاتر پلیس 10+ فایده ای ندارد و این افراد به منظور رفع کردن مشکل خلافی باید به مراکز راهنمایی و رانندگی  مراجعه کنند.

 استعلام خلافی خودرو از طریق وبسایت راهور

اولین روش استعلام اینترنتی خلافی خودرو که به شما معرفی می‌کنیم از طریق سایت پلیس راهور می‌باشد. با مراجعه به صفحه استعلام خلافی خودرو می‌توانید از میزان جریمه خودروی خود مطلع گردید و با طی مراحل روی سایت راهور، جریمه را به‌صورت اینترنتی پرداخت کنید. از سایت پلیس راهور همچنین می‌توانید از نمره منفی گواهینامه و همچنین امکان فوق‌العاده کاربردی استعلام سابقه تصادفات یک خودرو نیز مطلع گردید.

استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق کد دستوری USSD

 

با هر مدل گوشی که در اختیار دارید بدون نیاز به اینترنت، می‌توانید با شماره‌گیری کد *110# خلافی خودروی خود را دریافت و سپس پرداخت کنید.

بعد از وارد کردن این کد، چهار گزینه برای شما نمایش داده می‌شود که بایستی عدد 2 یعنی گزینه خدمات راهور را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه، چهار گزینه مربوط به خدمات پلیس راهور نمایش داده می‌شود که بایستی عدد 1، یعنی استعلام خلافی خودرو را انتخاب کنید. در نهایت پس از انتخاب این گزینه با وارد کردن کد VIN که شماره‌ ۱۷ رقمی پشت کارت خودرو است می‌توانید از میزان جریمه مطلع گردید.

 استعلام خلافی خودرو از طریق پیامک

برای گرفتن خلافی می توانیم کد 17 رقمی VIN که در کارت ماشین درج شده است را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک نماییم، سپس مبلغ خلافی ،شناسه قبض و شناسه پرداخت برای شما ارسال می شود که شما می توانید جریمه خود را پرداخت نمایید.

 استعلام خلافی با تلفن

استعلام خلافی با تلفن
استعلام خلافی با تلفن

خلافی آنلاین خودرو، خلافی با پلاک، خلافی خودرو، خلافی خودرو با پلاک، خلافی خودرو با شماره پلاک، خلافی ماشین، خلافی ماشین با پلاک، دريافت خلافي خودرو، دریافت خلافی خودرو، راهور 120 استعلام خلافی خودرو، راهور 120 خلافي، راهور 120 خلافی، راهور 120 خلافی ماشین، راهور خلافی، سامانه خلافی خودرو، سایت خلافی خودرو، گرفتن خلافی خودرو، مشاهده خلافی خودرو، نرم افزار خلافی ماشین با شماره پلاک

شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ سامانه تلفن گویای پلیس راهور است. پس از تماس با این شماره با توجه به اطلاعاتی که به صورت سانترال در اختیار شما قرار می گیرد، باید برای اطلاع از تخلفات خود عدد یک را وارد کنید. به راهنمایی هایی که اپراتور در اختیار شما قرار می دهد به خوبی گوش دهید و مرحله به مرحله پیش بروید.

استعلام خلافی خودرو با پلاک

 

یکی از سوالات پرجستجوی کاربران در خصوص دریافت استعلام خلافی خودرو در مورد امکان گرفتن خلافی خودرو با پلاک است. پلیس راهور ناجا این امکان را فراهم کرده تا مالکین خودرو با استفاده از تلفن به اطلاعات جریمه خودرو دسترسی داشته باشند. برای این منظور کافی است با شماره 88288888 از تلفن‌های ثابت تهران یا 02188288888 از تلفن همراه یا شهرستان‌های خارج از استان تهران تماس بگیرید. این شماره تلفن گویا است که امکانات زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد (البته اگر از پس مشغولی این شماره تلفن برآمدید و توانستید تماس بگیرید). ناگفته نماند که شما با این روش فقط می‌توانید از جریمه خودرو خود باخبر شوید و به هیچ عنوان امکان پرداخت جریمه خودرو را ندارید.

  • شماره‌گیری عدد 1:  استعلام تخلفات رانندگی
  • شماره‌گیری عدد 2: استعلام صدور گواهینامه و استعلام صدور کارت ماشین

پس برای گرفتن خلافی خودرو با پلاک باید عدد 1 را شماره‌گیری کنید تا به اپراتور مربوطه وصل شوید. با دادن شماره پلاک به اپراتور مبلغ خلافی خودرو به شما داده خواهد شد.

روش اعتراض به خلافی خودرو و کاهش آن

اول اعتراض به قبض جریمه است که برای این منظور فرد معترض باید به مرکز اجراییات منطقه و یا شهرستان محل سکونت مراجعه کند و موضوع شکایت خودر را در منطقه مطرح کند. اینگونه موارد در همان محل قابل رسیدگی و اصلاح هستند.

دوم اعتراض به وضعیت تخلفات است که فرد معترض باید ابتدا به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کرده و درخواست اعتراض دهد. ظرف حداکثر ۲۴ ساعت به این موضوع رسیدگی می‌شود و معمولا نتیجه اعتراض در کمتر از چند ساعت اعلام می‌گردد. اگر مبلغ جریمه مورد اعتراض، بالای یک میلیون تومان باشد برای اعتراض به جریمه باید به واحدهای رسیدگی به تخلفات رانندگی مراجعه کنید.

استعلام خلافی خودرو با اپلیکیشن‌های موبایل

یکی از ساده‌ترین روش‌های استعلام خلافی ماشین استفاده از برنامه‌های موبایلی است. همزمان با افزایش روزافزون استفاده از تلفن‌همراه در بین شهروندان، مجموعه‌های زیادی اقدام به تولید نرم‌افزارهای موبایلی خلافی خودرو کرده‌اند که در این میان برنامه فرمون به دلیل برخورداری از امکانات کاربردی توانسته است خدمات خوبی را به کاربران ارائه دهد. این برنامه اندرویدی علاوه‌بر نمایش ریز خلافی خودرو و جریمه خودرو امکان پرداخت با استفاده از کدهای دستوری USSD را فراهم کرده که حتی بدون داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت می‌توانید جریمه رانندگی خود را پرداخت و یا به اصطلاح خلافی خود را صفر کنید.

از دیگر ویژگی‌های این برنامه کاربردی، هشدار دوربین‌های کنترل سرعت، دوربین‌های کنترل ترافیک، هشدار سرعت غیرمجاز، استعلام بیمه شخص ثالث و قیمت‌گذاری خودرو است. با دانلود اپلیکیشن فرمون می‌توانید از تمام خدمات نام برده شده استفاده کنید.

علاوه‌بر اپلیکیشن فرمون مجموعه‌های دیگری هم در حال ارائه خدمات استعلام خلافی خودرو هستند. تفاوت بین این اپلیکیشن‌ها در رابط کاربری و خدمات جانبی است که به کاربران ارائه می‌کنند.

استعلام خلافی خودرو با پلاک
استعلام خلافی خودرو با پلاک

استعلام خلافی خودرو، استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، استعلام خلافی خودرو با کد ملی، استعلام خلافی ماشین، استعلام ریز خلافی خودرو، اعلام خلافی خودرو، برنامه خلافی خودرو، پرداخت خلافي خودرو، پرداخت خلافی، پرداخت خلافی خودرو، پرداخت خلافی ماشین، پلیس راهور استعلام خلافی، خلافي، خلافي خودرو، خلافي ماشين، خلافی، خلافی آنلاین،

مدارک لازم برای رسیدگی به اعتراض خلافی خودرو

** همراه داشتن اصل کارت شناسایی و اصل سند خودرو
** کارت ملی مالک وسیله نقلیه یا وکیل قانونی مالک

با طی کردن هر کدام از روش‌های بالا می‌توانید از جریمه خودروی خود مطلع شده و خلافی خودرویتان را پرداخت نمایید.

نحوه کم کردن خلافی خودرو چگونه است؟

بسیاری از مالکان خودرو زمانی که با لیست جریمه خودرو خود روبرو می‌شوند، معتقد هستند که برخی از جرایم ثبت شده غیر منصفانه است و یا آن‌ها اصلا مرتکب خلاف‌ نشده‌اند! بنابراین اغلب به دنبال اعتراض به لیست خلافی خودرو یا کم کردن خلافی خودرو هستند. در مورد رسیدگی به شکایات تخلفات راهنمایی و رانندگی دو فرآیند وجود دارد. اول اعتراض به قبض جریمه است که برای این منظور فرد معترض باید به مرکز اجرائیات منطقه و یا شهرستان محل سکونت مراجعه نماید و موضوع شکایت جهت کم کردن خلافی خودرو خود را مطرح نماید.

دوم اعتراض به وضعیت تخلفات است که فرد معترض ابتدا به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه نموده و درخواست اعتراض دهد. ظرف حداکثر ۲۴ ساعت باید به موضوع رسیدگی شود و معمولا نتیجه اعتراض در کمتر از چند ساعت اعلام می‌شود. در این مراکز افراد دلایل خود را برای اعتراض به خلافی خودرو بیان می‌کنند، مثل اینکه در زمان وقوع تخلف اصلا در محل حضور نداشته‌اند و یا توان پرداخت این مبلغ از جریمه را ندارند.

نحوه تقسیط جریمه و خلافی خودرو

تقسیط جریمه و خلافی خودرو برای خودروهای توقیف شده و توقیف نشده به صورت مجزا و با شرایط متفاوت اعمال و اجرا می شود. در هر صورت این تصمیم برای کمک به رانندگانی است که خلافی سنگینی (بیش از یک میلیون تومان) دارند و از پس پرداخت یکجای آن بر نمی آیند. طرح تقسیط جرایم رانندگی شامل همه وسایل نقلیه از جمله موتور سیکلت،‌ خودروهای سبک، کامیون، ‌اتوبوس و … است.

بر حسب:استعلام تخلفات رانندگی، استعلام جریمه، استعلام جریمه خودرو، استعلام خلافي، استعلام خلافي خودرو، استعلام خلافی، استعلام خلافی با پلاک، استعلام خلافی با شماره پلاک،

دانش دانش
برچسب ها
عشق شیرین عشق شیرین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن